image

Pénzügyi-, üzletviteli stratégia kidolgozása

A pénzügyi-, üzletviteli stratégia megteremti vállalkozása tervszerű működésének alapjait. Lehetőséget teremt eredményeinek értékelésére. Annak kedvezőtlen alakulása esetén a gyors és pontos beavatkozásra.

Vállalkozása számára a versenyképesség megtartásához alapvetően szükséges a hatékony, folyamatközpontú működés, a tevékenység folyamatos fejlesztése. Az eredményesség és hatékonyságbeli problémák nagymértékben a folyamatok hiányos ismerete, és nem megfelelő irányítása okozza.

A vállalkozása előtt álló kihívások:

Az üzletviteli stratégia kitér a termékeivel, szolgáltatásaival kapcsolatos fejlesztési elemzésekre, a fő beszállítók értékelésére, osztályozására.

A vállalkozása kulcsfolyamatainak fejlesztésével javíthatók a hatékonysági mutatók, amelyek a költségek és az átfutási idők csökkentésén túl a folyamatok minőségének és a vállalat sikerességének növekedését eredményezik.

A folyamatmenedzsment segítségével az alábbi területek fejleszthetők:

Választ ad arra, hogy milyen eszközigénnyel jár együtt a termékek / szolgáltatások előállítása, milyen helyigénnyel jár együtt a termékek / szolgáltatások előállítása (raktár, gyárüzem, iroda), alvállalkozók részt vesznek-e a gyártási folyamatban, milyen szervízhálózatot működtet a cég, jár-e terméktámogatás a termékekhez / szolgáltatásokhoz? Tartalmazza egyebekben a célpiac jellemzőit, meghatározza a kitűzött célok elérése érdekében szükséges legfontosabb feladatokat.

A pénzügyi stratégia lényege annak megtervezése, hogy a vállalkozása által kitűzött szakmai célt milyen pénzügyi eszközökkel, milyen keretek között kívánja megvalósítani a következő két-három évben.

Ennek során tisztázni kell az alapvető stratégiai kérdéseket, például, hogy szüksége van-e a vállalkozásának új pénzügyi befektetésekre, vásároljon-e részvényt, növelve így a befektetési kockázatot stb.

Alapvető stratégiai célok lehetnek a forrásfajták arányaival kapcsolatosak (a pályázat, saját bevétel, stb. megoszlása), illetve a kiadási fajtákra és arányukra vonatkozóan is (például: szeretne-e saját tulajdonú irodát, és ezért spórolni fog a jövőben). Fontos feladat az előző év adatainak értékelése, mely jellemzően az alábbi kimutatások elkészítésével valósítható meg:

image
  • CPM Central Property Management Kft.
  • 1062 Budapest, Andrássy út 56. I. emelet 8.
  • adószám: 14628960-2-42
  • cégszám: 01-09-912614
  • kamarai azonosító:
  • tel: +36/1-373-0018
  • fax: +36/1-373-0019
  • e-mail: info@centralpm.hu
  • térkép